
The Spot-on company werkwijze
Spot-on werkt met de B.I.G. methode. Een kwaliteits cyclus waarin wij samen met u de stip aan de horizon zetten en dit doel hands-on door doen met u bereiken. Wij gaan niet over een nacht ijs... Eerst de schade in kaart brengen, het doel bepalen, verspilling elimineren en verbinden. Dat is de kracht van de totale methode.
B.I.G.
Fase 1
BIG Vision
Fase 2
Intelligent Planning
Fase 3
Goal Oriented Execution
Een goede doelstelling kan alleen bestaan met een zogenoemde 0-meting. Wij brengen deze in kaart en zetten op een socratische wijze de stip op de horizon.
In fase 2 gaan we verspilling en efficientie opzoeken in het productontwerp, de proces beheersing en de borging van het kwaliteitssysteem.
En nu aan de slag! Medewerker participatie en training. Elke module geeft vorm aan het bereiken het doel, dit doen we samen en passend in de bedrijfscultuur.

BIG Vision
Wij vragen ons altijd af; "Wat is de schade?". Schade is niet alleen uit te drukken in tijd, geld of cijfers. Schade zit hem ook in het meten van het welzijn van het menselijk kapitaal.
The spot-on company houdt rekening met de leervoorkeuren van uw medewerkers, zo bieden wij blended learning programma's en maatwerktrajecten toegespitst op de cultuur van uw bedrijf, zeg maar; SPOT-ON! Ga bijvoorbeeld mee op reis door uw bedrijf met ons guest-journey programma waarin we volgens de Total Quality Management methode de pijnpunten opsporen en de bedrijfsprocessen verbeteren. Of wilt u uw marges vergroten? Of de kwaliteit van uw medewerkers verbeteren, de gastvrijheid in uw bedrijf vergroten? Spot-on zet samen met u de stip op de horizon en wij begeleiden u door het proces naar het einddoel.

Intelligent planning
Een succesvolle integratie van intelligente planning in productontwerp, verspilling tegen te gaan in procesbeheersing en kwaliteitssystemen met actieve medewerkersparticipatie kan organisaties helpen om concurrerender en innovatiever te zijn. Door de juiste tools en methoden te combineren, kan niet alleen de productkwaliteit verbeteren, maar ook de betrokkenheid en tevredenheid van medewerkers.
Vergroot je marges met ons skilled trainingsaanbod
Upselling, menu engineering, yield, bedrijfsprocessen verbeteren met TQM, verkoopstrategieen, loyaliteit kweken bij je gasten en klanten, duurzaamheid en maatschappelijke trends. Zomaar een greep uit ons rijke aanbod van modules welke we op maat bij jullie kunnen implementeren. Download onze whitepaper hier.

Goal oriented execution
-
Implementeer het plan: Begin met het uitvoeren van het actieplan en zorg ervoor dat u de tijdlijnen en toegewezen taken volgt.
-
Houd de voortgang bij: Controleer regelmatig de voortgang ten opzichte van de doelen met behulp van prestatie-indicatoren en verzamel gegevens om beslissingen te onderbouwen.
-
Herzien en aanpassen: Breng na evaluatie van de resultaten de nodige aanpassingen aan in de strategie of het actieplan om obstakels te overwinnen of kansen te benutten.
-
Vier prestaties: Erken en vier successen onderweg om het moreel en de motivatie op peil te houden.
Guest journey programma
Hier nemen we u mee door uw eigen bedrijf en optmaliseren we de gast/klant beleving van het begin tot het eind.